LNĚNÉ SEMÍNKO

Kód: 277/300
96 hodnocení
od 18 Kč

Zvolte variantu

Lněné semínko je ceněno zejména pro vysokých obsah polynenasycených mastných kyselin (PUFA). Je vůbec nejbohatším zdrojem omega 3 mastných kyselin. Poměr omega 3 ku omega 6 je vyšší než 3:1. Lněné semínko můžete přidávat do polévek, sušenek, salátů apod.

Více:

Detailní informace

semínka: 300g
Skladem | 277/300
Můžeme doručit do: 20.8.2019
18 Kč
semínka: 500g
Skladem | 277/500
Můžeme doručit do: 20.8.2019
28 Kč
semínka: 1000g
Skladem | 277/100
Můžeme doručit do: 20.8.2019
49 Kč

Detailní popis produktu

Len (Linum usitatissimum L.) je prastará kulturní plodina, která pochází z Asie. Středně vysoká bylina s bleděmodrými květy, jejíž plodem je tobolka s drobnými semínky, byla ceněna již před 7 000 lety v Egyptě. Léčivých účinků lněného semínka využíval i nejslavnější lékař starověku Hippokrates, který ho předepisoval při potížích s trávicím traktem. 

Lněné semínko obsahuje vysoké množství omega 3 mastných kyselin, jejichž obdoba se nachází i v rybách. Tyto kyseliny působí preventivně na choroby srdce a cév, ve lněném semínku se navíc nachází převážně kyselina linoleová, které se ve stravě přijímá všeobecně nedostatečné množství. 

Lněné semínko mimo toho obsahuje téměř dvakrát tolik kvalitních bílkovin než maso a vysoké procento rozpustné i nerozpustné vlákniny. Sto gramů lněného semínka totiž obsahuje více vlákniny, než je referenční hodnota příjmu. Mimo to byly ve lněném semínku zjištěny i lignany, které napomáhají v prevenci nádorových onemocnění a osteoporózy. 

Lněné semínko je výborným doplňkem jídelníčku, ale musí se důkladně rozkousat, nebo před konzumací rozdrtit. Celá zrníčka by totiž prošla trávicím traktem bez toho, že by z nich organismus dokázal vstřebat všechny výživné a zdraví prospěšné látky. Celá semínka lze skladovat poměrně dlouhou dobu, drcená však podléhají poměrně brzy žluknutí. 

Lněná semínka napomáhají k normálnímu trávení, normální funkci střevního traktu, ke kontrole tělesné hmotnosti, normální funkci prostaty a přináší komfort při menopauze. Pozor! Konzumovat lněné semínko v těhotenství se doporučuje až od 35. týdne! 

Lněné semínko a účinky:

  • posiluje kvalitu vlasů a nehtů
  • podporuje trávení
  • antioxidant
  • podporuje srdce a cévy
  • zrychluje metabolismis
  • Brainfood
  • vhodný doplněk při redukčních dietách
  • pokud nemáme dostatečný přísun masa ze sladkovodních ryb, je lněné semínko alternativou

Doporučená denní dávka: 2–3 polévkové lžíce (30 gramů)

Země původu: Kazachstán, původní odrůda

Použití: Paleo a RAW strava, do salátů, snídaňových směsí, přímá konzumace

Poměr nenasycených mastných kyselin omega 3 a omega 6: minimálně 3:1

Nutriční hodnoty ve 100g
Energie: 
2234 kJ / 534 kcal; Bílkoviny: 18.3 g; Sacharidy: 1.58 g – z toho cukry 1.5 g; Vláknina: 27.3 g; Tuky: 42.16 g – z toho nasycené: 3.7 g, mononenasycené: 7.5 g; polynenasycené: 28.7 g; Vápník: 255 mg; Sodík: 30 mg; Železo: 5.7 mg; Fosfor: 642 mg; Draslík: 813mg; Hořčík: 392 mg; Vitamin B1: 1.64 g; Vitamin B2: 0.16g; Vitamin B6: 0.47 g; Vitamin C: 0.6 g

Podle Dr. Budwig je pro maximální zdravotní efekt žádoucí užívat lněná semínka a jejich olej, který má Certifikát s uvedeným množstvím nenasycených mastných kyselin omegy 3 a 6, jejichž poměr by měl být vyšší než 3:1! Pokus si koupíte semínka a olej s výrazně nižším poměrem mohou se Vám zánětlivé procesy v těle dokonce zhoršit a ke snížení krevního tlaku nedojde.

Koupit Certifikovaný Lněný olej zde: https://www.prodejnabylin.cz/lneny-olej/

Pro terapie užívejte pouze lněná semínka a jejich olej pouze, který má Certifikát s uvedeným množstvím omegy 3 a 6, jejihž poměr by měl být vyšší než 3:1

Více zde: https://www.uspesna-lecba.cz/lnene-seminko/

Více:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: